متقاضیان کار بخوانند | آغاز اعزام نیروی کار به خارج به این ۳ کشور

مدیرکل دفتر توسعه اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: متخصصان معتقدند که اعزام نیروی کار به خارج از کشور می‌تواند بخشی از نرخ بیکاری را کاهش دهد.
متقاضیان کار بخوانند | آغاز اعزام نیروی کار به خارج به این ۳ کشور
کد خبر : ۴۰۹۱۲

مدیرکل دفتر توسعه اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: اعزام نیروی کار به خارج از کشور می‌تواند بخشی از نرخ بیکاری را کاهش دهد.


امید ملک مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعزام نیروی کار به خارج از کشور اگر بر اساس ضوابط و مقررات انجام شود برای کشور محسناتی را به همراه دارد به صورتی که اگر بتوانیم از فرصت‌های کار موجود در بازار کار بین‌الملل استفاده کنیم، می‌توانیم تجربه نیروی کار را افزایش دهیم و این موضوع برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این مسئله در نهایت سبب رشد دانش فنی و کاهش فقر می‌شود گفت: متخصصان معتقدند که اعزام نیروی کار به خارج از کشور می‌تواند بخشی از نرخ بیکاری را کاهش دهد.

ملک گفت: هنوز فرآیند اعزام نیروی کار شروع نشده است و فعلاً مقدمات ابتدایی آن با چند کشور انجام شده و گفتگو‌هایی با آن‌ها صورت‌گرفته است.

مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کشور‌هایی که امکان ارسال نیروی کار به آن‌ها وجود دارد گفت: قطر، ارمنستان و عراق در حال حاضر کشور‌هایی هستند که برای ورود نیروی کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: برای حضور نیروی کار ساده و نیمه ماهر مسئله‌ای وجود ندارد و برای نیرو‌های متخصص هم اگر در یک رشته کاری باشد که نیرو‌هایی مازاد وجود داشته باشد و در ایران بیکار باشند، امکان اعزام به خارج از کشور وجود دارد.
ملک با اشاره به وجود بیش از ۱۷۰ دفتر کاریابی خارجی در کشور گفت: فلسفه وجودی دفاتر کاریابی خارجی شناسایی نیروی کار متخصص است، اما متأسفانه این دفاتر در سنوات گذشته، حوزه کاری خود را به سمت مهاجرت نیروی کار تغییر داده اند که به همین جهت با اصلاح و تصویب آیین‌نامه کاریابی، وظیفه آن‌ها را مختص به اخذ ویزای کار کردیم تا در چارچوب اعزام نیروی کار و اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای خارجی فعالیت داشته باشند.

مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید کاریابی‌ها، دفاتر مذکور حق فعالیت در زمینه ویزای تحصیلی، سرمایه‌گذاری، تجاری، استارت‌آپ و گردشگری هم ندارند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
این عین خیانت نیست کشوریکه برای توسعه احتیاج به نیروی کار دار وبا هزینهای این مملکت پرورش یافته باید مهاجرت بکند میتونید یک دلیل خیلی محکمی برای این کار بیاورید
ناشناس
نبود سرمایه و سرمایه گذار و سرمایه گذاری نکردن
نبود منابع ارزی
هزارتا دلیل دیگه
یک شهروند
ارسالی در
جوانان را بجای کسانی که بازنشستگی تمدید می کنند بکار گیرید مشکل بیکاری حل می شود بعضی از مدیران بازنشسته اند
ناشناس
ارسالی در
بسیاری نخبه ها روفراری دادید حالا دیگران رو دریابید
ناشناس
ارسالی در
اگرچندمیلیون مهاجر غیرمجاز را به کشورشون برگردونید بهترنیست چه کاریه خودمون میلیونها گارگر خارجی پذیرفتیم نیروی کارخودمون بفرستیم کشورهای دیگه !!!!!!!
حامد
ارسالی در
لطفا اول مسئله نیروی کار برای بعضی از شهرستانها رو حل کنین بعد بفرسین بلاد کفر